Cocktails & Databeskyttelse

I samarbejde med “Science & Cocktails” inviterer Dansk Forening for Persondataret til oplæg om Big Data og databeskyttelse med Prof. Yves-Alexandre de Montjoye fra Imperial College London. Arrangementet finder sted den 10. april 2018 kl. 20.00 i Byens Lys, Christiania Foreningens medlemmer modtager yderligere information pr. email.

Arrangement om den nye persondatalov 14. september 2017

Det Juridiske Fakultet, Justitsministeriet, Datatilsynet og Dansk Forening for Persondataret afholder seminar om den nye persondatalov Den 24. maj offentliggjorde Justitsministeriet betænkning nr. 1565 om databeskyttelsesforordningen og de retlige rammer for dansk lovgivning. I forbindelse hermed oplyste ministeriet, at der vil blive fremsat forslag til en ny dansk persondatalov i efteråret 2017. Et lovudkast forventes

Konference om databeskyttelsesforordningen den 25. maj 2018 i Dansk Forening for Persondataret

Som bekendt, finder den generelle databeskyttelsesforordning anvendelse fra den 25. maj næste år. For at markere dagen vil Dansk Forening for Persondataret afholde en heldagskonference. Sæt derfor venligst allerede nu kryds i kalenderen den 25. maj 2018. Vi vender tilbage med oplysninger om dagens program, oplægsholdere mv. senere på året. Med venlig hilsen Bestyrelsen Dansk

Medlemsmøde: Databeskyttelsesforordningen – databehandlerens roller og ansvar

Det første medlemsarrangement i Dansk Forening for Persondataret finder som tidligere annonceret sted den 13. september 2016 kl. 9.00-11.30 i Studiegården, Studiestræde 6, 1455 København K, kantinen, 3. sal. og har titlen: ”Databeskyttelsesforordningen – Databehandlerens rolle og ansvar”

Arrangementets program:

1. Velkomst og introduktion om foreningen v/ formand Henrik Udsen

2. Nyheder fra persondatarettens område v/ næstformand Christian Wiese Svanberg

3. Databeskyttelsesforordningen set fra en databehandler v/ Mikkel Lund Pedersen, Data Protection Officer hos KMD

4. Juridiske risici og opmærksomhedspunkter ved håndteringen af databehandlere v/ næstformand Pia Voldmester

5. Debat og spørgsmål

————————————————————————

Arrangementet er alene åbent for medlemmer af foreningen. Dog kan studerende og fuldtidsforskere indskrevet på eller tilknyttet en højere læreanstalt deltage vederlagsfrit. Det bemærkes, at firmamedlemmer alene kan deltage med op til 5 b-medlemmer.

Tilmelding til arrangementet skal ske via email til sekretariatet på persondataret@bruunhjejle.dk