Cocktails & Databeskyttelse

10. Apr 2018 kl: 20:00

I samarbejde med “Science & Cocktails” inviterer Dansk Forening for Persondataret til oplæg om Big Data og databeskyttelse med Prof. Yves-Alexandre de Montjoye fra Imperial College London. Arrangementet finder sted den 10. april 2018 kl. 20.00 i Byens Lys, Christiania Foreningens medlemmer modtager yderligere information pr. email.

Medlemsmøde om “Binding Corporate Rules” (BCR) den 6. november 2017

6. Nov 2017 kl: 08:00

Dansk Forening for Persondataret inviterer til medlemsmøde om “Binding Corporate Rules” (BCR) den 6. november 2017 kl. 8.30-11.30 med efterfølgende let frokost. Hvad er BCR og hvilke overvejelser skal en virksomhed gøres sig, inden den kaster sig ud i et BCR-projekt? Hvor meget kræver det at implementere og vedligeholde et sæt BCR i en virksomhed?

Arrangement om den nye persondatalov 14. september 2017

14. Sep 2017 kl: 09:00

Det Juridiske Fakultet, Justitsministeriet, Datatilsynet og Dansk Forening for Persondataret afholder seminar om den nye persondatalov Den 24. maj offentliggjorde Justitsministeriet betænkning nr. 1565 om databeskyttelsesforordningen og de retlige rammer for dansk lovgivning. I forbindelse hermed oplyste ministeriet, at der vil blive fremsat forslag til en ny dansk persondatalov i efteråret 2017. Et lovudkast forventes

Medlemsmøde: Databeskyttelsesforordningen – databehandlerens roller og ansvar

13. Sep 2016 kl: 09:00

Det første medlemsarrangement i Dansk Forening for Persondataret finder som tidligere annonceret sted den 13. september 2016 kl. 9.00-11.30 i Studiegården, Studiestræde 6, 1455 København K, kantinen, 3. sal. og har titlen: ”Databeskyttelsesforordningen – Databehandlerens rolle og ansvar”

Arrangementets program:

1. Velkomst og introduktion om foreningen v/ formand Henrik Udsen

2. Nyheder fra persondatarettens område v/ næstformand Christian Wiese Svanberg

3. Databeskyttelsesforordningen set fra en databehandler v/ Mikkel Lund Pedersen, Data Protection Officer hos KMD

4. Juridiske risici og opmærksomhedspunkter ved håndteringen af databehandlere v/ næstformand Pia Voldmester

5. Debat og spørgsmål

————————————————————————

Arrangementet er alene åbent for medlemmer af foreningen. Dog kan studerende og fuldtidsforskere indskrevet på eller tilknyttet en højere læreanstalt deltage vederlagsfrit. Det bemærkes, at firmamedlemmer alene kan deltage med op til 5 b-medlemmer.

Tilmelding til arrangementet skal ske via email til sekretariatet på persondataret@bruunhjejle.dk

Medlemsarrangement om den verserende logningssag for EU-Domstolen med deltagelse af den danske generaladvokat Henrik Øe

2. Nov 2016 kl: 13:30

Læs mere om arrangementet og tilmelding her: https://www.linkedin.com/pulse/generaladvokat-ved-eu-domstolen-henrik-øe-holder-om-wiese-svanberg?trk=hp-feed-article-title-publish